Cine este nou !?

  • bucatarul
  • adi
  • Balcescu
  • lauciobi
  • buburuza vesela

Cine este online !?

There are currently 0 users online.

You are here

Acasa

Retete de apa dulce

Beneficiile consumului de peste

Orice dieta sanatoasa trebuie sa aiba la baza un consum cat mai variat de alimente bogate in nutrienti. Astfel suna una dintre primele concluzii la care ajungem singuri, fara a fi urmat studii de specialitate.

Insa popularitatea acestui gand nu-i asigura implicit si succesul. De pilda, multi dintre noi ne lipsim cu sau fara intentie de una dintre cele mai sanatoase surse de sanatate: pestele. Acest dar al naturii imbraca o variatate de gusturi in functie de specie si de modul de preparare, fapt care il transforma intr-un preparat apreciat in majoritatea bucatariilor lumii.

Pentru ca implinirea acestui deziderat depinde in mare masura si de situatia financiara subliniem ca nu trebuie sa optam pentru un peste scump in ideea ca astfel vom beneficia de o mancare mai sanatoasa. Toate speciile inlesnesc buna functionare a organismului atunci cand sunt consumate corespunzator.

Carnea de peşte furnizează cu precădere vitaminele A şi D, care nu sînt aduse organismului de mîncărurile compuse din carne şi legume.
Peştele furnizează organismului omenesc substanţe minerale necesare consolidării sistemului osos, ţesutului nervos, dezvoltării muşchilor şi întăririi ţesutului cutanat.

5 Mituri despre peste

1) Pestele contine mercur, de aceea este indicat sa limitam consumul de peste.
Pestele contine, intr-adevar, mercur din cauza poluarii. Concentratii mai mari de mercur se gasesc, in general, in pestele oceanic (mai putin in cei de crescatorie, in general somonul).
Pestele de apa dulce (mai sigur din acest punct de vedere) nu ofera, de obicei, aceleasi avantaje ale grasimilor sanatoase din pestele oceanic. Din cauza acestui mercur este, intr-adevar, bine sa nu exageram in privinta consumului de peste. Avem, ca sursa alternativa/complementara de grasimi bune, samburii cruzi si uleiurile extravirgine (si nepreparate termic).

2) Consumul de peste creste riscul accidentelor vasculare.
Fals. Nu pestele in sine este cel care creste acest risc, ci modul nesanatos de preparare a lui. Pestele prajit poate creste, intr-adevar, acest pericol, din cauza transformarilor care au loc la nivelul grasimilor. Uneori si pestele fript sufera transformari nocive.
Pestele fiert sau preparat la cuptor elimina aceasta problema. Acest mod sanatos de preparare ii conserva pestelui de calitate superioara rolul de aliat al vaselor de sange.

3) Pestele este bun pentru inima.
Adevarat in general (daca il consumati altfel decat prajit sau fript). Pestele care ajuta cel mai mult sanatatea inimii este pestele oceanic gras. (Pestele de apa dulce este mai sarac in grasimi benefice inimii.) Exista si soiuri de pastrav destul de bogate in Omega 3. Pe de alta parte, cateva specii de apa dulce fac mai mult rau decat bine sistemului cardiovascular (singurul frecvent consumat dintre acestea este somnul, bogat in grasimi saturate).

4) Pestele este mai dietetic decat alte tipuri de carne.
Nu putem generaliza, deoarece exista multe feluri de peste si, bineinteles, depinde si cu ce comparam pestele. Pestele slab este, in general, mai dietetic decat carnea slaba de pui. El intra, sub acest aspect, in aceeasi categorie cu carnea slaba de pasare ecologica/de curte si carnea slaba de vita (atentie, nu cea de vitel sau de manzat, care au un raport mai mare intre calorii si proteine!). Carnea slaba de peste salbatic (de exemplu crapul de Dunare sau pastravul de munte/pastravul de rau) nu are grasime aproape deloc: de aceea, raportul proteine/calorii este foarte ridicat, cel putin la fel de mare ca al carnii de vanat terestru (caprioara, iepure salbatic).

5) Pestele nu tine de foame.
Pestele slab nu tine, intr-adevar, prea bine de foame, singura explicatie fiind cea legata de continutul caloric scazut. Pestele gras, in schimb, potoleste foamea destul de eficient.

User login

Retete Video

Retete Pescaresti newsletter

Retete Recente